توصیه انتخاب آگاهانه به کاندیداهای احتمالی محترم...!!!

     انتخاب 94 نی ریز و استهبان

        

توصیه انتخاب آگاهانه به کاندیداهای احتمالی محترم...!!!

کمتر از پنج ماه به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است. اما اخبار رسیده از مهره های وبسایت انتخاب آگاهانه در گوشه و کنار شهرستان و بخش ها حاکی از آن است که بسیاری از افرادی که به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح هستند، مدتی است فعالیت های مختلفی را در سطح شهرستان برای کسب کرسی نمایندگی و  ورود به بهارستان آغاز کرده اند و یا در دست طراحی و اجرا دارند. از دیدارهای رو در رو و چهره به چهره با افراد مورد نظر گرفته تا حضور در شهرها، بخش ها و حتی روستاها و همچنین گسترش فعالیت های عمرانی بصورت چشمگیری در سطح حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان و از طرفی سیل سرکشی مسئولین کشوری از شهرستان ها به همراه نمایندگان مجلس!

البته در این پست قصد ما ورود به بحث قانونی یا غیر قانونی بودن تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی پیش از موعد یا محکوم کردن تاخیر 4 ساله در عملیات های عمرانی شهرستان  و بخش ها نیست. بلکه موضوع مد نظر، وعده های معقول و غیرمعقولی است که این افراد جهت کسب حداکثری آرا از هم اکنون تا روز انتخابات به طرفداران خود و عامه مردم می دهند و یا خواهند داد.

ناگفته آشکار است که تمامی فعالیات کمپین های انتخاباتی و یا گسترش فعالیت های عمرانی و زیرساختی و همچنین افزایش سفرهای مقامات کشوری به این دو شهرستان در چندماهه اخیر  با هدف متقاعد کردن افراد حوزه انتخابیه طراحی و اجرا می شوند. بخشی از این طرح ها در قالب وعده های انتخاباتی ظاهر می شود. وعده هایی که گاه با برنامه های مدون و استاندارد همراه است و گاه نیز برای آنها هیچ برنامه مدونی وجود ندارد و تنها به توصیه مشاوران و اعضای اتاق های فکر کاندیداها برای پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز ماراتن انتخابات مطرح می شود.

در هر دو صورت، چه این وعده ها مبتنی بر طرح و برنامه باشد و یا نباشد، توجه کاندیداهای احتمالی محترم را به تعدادی از شاخص های ضروری که توسط انتخاب آگاهانه گردآوری و تنظیم گردید جلب می نماییم:

۱- بیان وعده های انتخاباتی در محافل خصوصی و عمومی تبدیل به یک مطالبه و خواسته عمومی می شود و در صورت پیروزی کاندیدا، حق پیگیری را برای موکلین از نماینده منتخب ایجاد می کند. خواه این موکلین جزء دسته طرفداران بوده باشند یا مخالفان. در صورت عدم تحقق این وعده ها در طول زمان، طرفداران دچار سرخوردگی می شوند و مخالفان فضایی را برای اثبات حقانیت کاندیدای مغلوب خود می یابند. بنابراین به وعده های خود به عنوان چاقوی دو لبه نگاه کنید.

۲- وعده های مطرح شده می بایست در حد اختیارات یک نماینده باشد و منافاتی با قوانین جاری کشور نداشته باشد. برای مثال تبدیل یک بخش به شهرستان می بایست بر اساس مقررات وزارت کشور انجام شود و تا زمانی که استاندارهای لازم رعایت نشود، تحقق چنین وعده ای به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

۳- وعده های مورد نظر می بایست با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و … کشور مطرح شوند. برای مثال محدودیت استخدام در دستگاه های اجرایی و مقررات حاکم بر آن، هنگامی که به تحصیل کردگان بیکار و طرفدار وعده اشتغال داده می شود، می بایست مورد توجه قرار گیرد.

۴- وعده های مورد نظر می بایست امکان پذیر و دست یافتنی باشند. ساده ترین مثال در این مورد، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار در بخش دولتی است.

۵- میزان تحقق وعده ها قابل اندازه گیری باشد. یکی از اشتباهاتی که کاندیداها در تبلیغات خود مرتکب می شوند، عدم بیان هدف مورد نظر خود به صورت واضح و شفاف است. برای مثال مشخص نمی کنند که قصد دارند به چه میزان شرایط فعلی را بهبود بخشند.

۶- فراموش نکنیم که امروزه وعده های انتخاباتی از طریق رسانه های مدرن به آسانی ثبت و ضبط می شوند و به آسانی قابل بازیابی و انتشار مجدد است. اگر در گذشته به دلیل محدودیت رسانه ها به راحتی می توانستیم جلوی انتشار وعده ها را بگیریم و منکر حرف هایمان بشویم، باید بپذیریم که امروزه به لطف تکنولوژی های نوین ارتباطی امکان انکار وعده های داده شده وجود ندارد و این خود چالشی برای نمایندگان بد قول خواهد بود.

انتخاب آگاهانه به کاندیداهای احتمالی محترم نیز توصیه می کند که به دنبال جلب آراء به هر وسیله ممکن و ایجاد تصویری «سوپر من» و «معجزه گر»از خود در ذهن افراد حوزه انتخابیه خود نباشند. چرا که انجام بسیاری از کارها و تحقق وعده ها، نیازمند فراهم شدن زیر ساخت های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … است و در این میان مهره های هوشیار وبسایت خبری تحلیلی انتخاب آگاهانه که درسرتاسر حوزه انتخابیه نی ریز و استهبان حضور دارند و مرتبا وضعیت انتخابات را رصد میکنند، امکان تهیه و انتشار هر گونه محتوایی از وعده های شما را در قالب های مختلف صوتی، تصویری، ویدئویی، متنی و غیره را دارند، به عنوان ناظرانی همیشه حاضر در انتظار تبدیل وعده های کاندیداهای پیروز به اقدامات عملی خواهند ماند و با استناد به مدارکی که یاوران انتخاب آگاهانه در این مدت گردآوری خواهند کرد مطالبه وعده های داده شده را در دستور کار بعد از انتخابات قرار داده و آن را حق مسلم مردم نی ریز و استهبان می دانند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:

[ چهار شنبه 13 آبان 1397برچسب:انتخابات 94 نی ریز, استهبان, مجلس, انتخابات, آباده, مشکان,قطرویه,

] [ 1:22 ] [ . ]

[ ]